http://ebux.ir/includes/img/468x60.gif Qwiki، موتور جستجوی سخنگو!
 
دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات

در فیلم‌های علمی- تخیلی که در زمان کودکی می‌دیدیم، کامپیوترهای دستگاه‌های دانا و همه‌چیزدانی بودند که می‌شد با آنها صحبت کرد و از آنها به صورت شفاهی سؤال پرسید و پاسخ گرفت.

اما با گذشت این همه سال و پیشرفت‌های خیره‌کننده در زمینه آی‌تی و در عصر گوگل، هنوز همه آرزوهای دوران کودکی‌مان برآورده نشده است.

بله! با گوگل می‌توان جستجوهای دقیقی انجام داد، اما گاهی حوصله آدم از نتایج متنی جستجوها سر می‌رود، طوری که دوست داریم، ای کاش کسی بود، به جای ما جستجو می‌کرد و آنچه را که پیدا می‌کرد، بلند بلند برایمان می‌خواند.

Qwiki، سایتی است که به این آرزوی شما جامعه واقعیت می‌پوشاند. برای راه‌اندازی این سایت بیشتر از ۸ میلیون دلار صرف نشده است، اما آینده‌ای درخشان برای آن پیشبینی می‌شود.

بعد از اینکه به Qwiki رفتید، کافی است یک کلیدواژه را جستجو کنید، Qwiki با استفاده از تصاویر و اطلاعات ویکی‌پدیا، یک اسلایدشو می‌سازد و به صورت مختصر و مفید با صدای صناعی زنانه که البته بسیار شبییه صدای واقعی است، متن را بلند بلند برایتان می‌خواند.

خوشبختانه استفاده از این سایت احتیاج به اینترنت بسیار سریع ندارد.

کاربران این سایت می‌توانند، هر جا که صلاح دانستند، خود اطلاعاتی به هر مبحث اضافه کنند. یک ویژگی جالب دیگر، امکان «امبد» کردن نتایج جستجو است.

مثلا فرض کنید، من آپاندیسیت را جستجو کرده‌ام، می‌توام به راحتی با قرار دادن کدهایی که این سایت به من می‌دهد، نتایج جستجو را در وبلاگم، بگنجانم.

بعد از پایان نمایش اسلایدشو، موضوعات مربوط به جستجوی اصلی هم نمایش داده می‌شوند و به شما اجازه می‌شود که جستجوی خود را بسط دهید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 10 فروردين 1385برچسب:Qwiki,, :: 9:25
Computer Engineer

درباره وبلاگ


سلام .به دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات خوش آمدید.ما را با نظرتات خود راهنمایی فرمایید.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای کامپیوتر وفناوری اطلاعات و آدرس computer.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 31949
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1